сторінки

середа, 16 квітня 2025 р.

«ІСТОРІЯ КИЇВСЬКОГО ЗАЛІЗНИЧНОГО ВОКЗАЛУ»

Історична мандрівка

Сьогодні майже немає людини, яка б не скористалася послугами Київського залізничного вокзалу. Чи то ми від’їжджаємо потягом у мандрівки, чи зустрічаємо рідних або друзів, його атмосфера з оголошеннями про посадки на потяги, метушня людей з валізами, навіть специфічний запах викликає у кожного особливі емоції. А чого вартує сама споруда Київського вокзалу, з його помпезними колонами, сходами, люстрами. 
А чи знаємо ми історію Київського залізничного вокзалу?

15 квітня в бібліотеці ім. М. Реріха відбулася краєзнавча лекція «Історія Київського залізничного вокзалу», яку прочитав краєзнавець, провідний бібліотекар Олександр Михайлик для учнів Київського професійного коледжу мистецтва і технологій сервісу. 



Цікаві факти та особливості будування знаменитої споруди викликало інтерес у аудиторії, адже багато присутніх кожного дня приїздять на навчання, роботу електричками, які приймає Київський вокзал.

Цікаві факти з історії будівництва вокзалу:

Для людей 19 ст., які використовували для перевезення товару коней та волів, чавунка з паротягами, яка увійшла в їх життя, було справжнім дивом, чимось незбагненним, що навіть лякало. Пропонуємо до вашої уваги уривок з легенди "Мисливці на мамутів у місцевості Протасів яр", який прочитає автор, письменник-краєзнавець Олександр Михайлик.

 

☝Для будівництва вокзалу вибрали долину річки Либідь.

☝Першу будівлю вокзалу побудували в 1867-1870 р.р. 2 березня 1870 р. на Київський вокзал прибув перший пасажирський потяг.
☝Архітектором Київського вокзалу був Іван-Фрідріх Вишневський 
(фото не зберіглося).

☝В 1908 р. було побудовано "тимчасовий" барак, який виконував роль вокзалу…25 років, що було для Києва ганьбою.

☝Для побудови вокзалу було проведено архітектурний конкурс, на який було представлено більше 10 робіт. 
☝Перемогла робота архітекторів Олександра Вербицького та Павла Альошина.

Архітектор Олександр Вербицький

Архітектор Павло Альошин

☝Будівництво вокзалу розпочалося з 1927 по 1932 роки. Зовнішній вигляд Центральний Київський вокзал з 1932 р. не змінився і досі, проте внутрішній інтер’єр зазнав значних змін.






Колишній інтер'єр вокзалу

Сучасний інтер'єр вокзалу

☝Київський вокзал складається з комплексу, до якого входять: Центральний вокзал (1932р.); Приміський вокзал (1955р.) з колонами та годинником, а з 1960 р. до нього прибудовано станцію метро «Вокзальна»; Південний вокзал (2001 р.), побудований за 175 днів (архітектор Сергій Юнаков).

Приміський вокзал (1955 р.)

Станція метро «Вокзальна» (1960 р.)

Південний вокзал (2001 р.)

Архітектор Сергій Юнаков

☝Церква Святого Георгія Побідоносця (2001 р.) біля Південного вокзалу (архітектор Роман Сивенький) увійшла до Книги Рекордів України, збудована за 72 дні!

Архітектор Роман Сивенький

Немає коментарів:

Дописати коментар