Історична мандрівка
Сьогодні майже немає людини, яка б не скористалася послугами Київського залізничного вокзалу. Чи то ми від’їжджаємо потягом у мандрівки, чи зустрічаємо рідних або друзів, його атмосфера з оголошеннями про посадки на потяги, метушня людей з валізами, навіть специфічний запах викликає у кожного особливі емоції. А чого вартує сама споруда Київського вокзалу, з його помпезними колонами, сходами, люстрами.
А чи знаємо ми історію Київського залізничного вокзалу?
15 квітня в бібліотеці ім. М. Реріха відбулася краєзнавча лекція «Історія Київського залізничного вокзалу», яку прочитав краєзнавець, провідний бібліотекар Олександр Михайлик для учнів Київського професійного коледжу мистецтва і технологій сервісу.
Цікаві факти та особливості будування знаменитої споруди викликало інтерес у аудиторії, адже багато присутніх кожного дня приїздять на навчання, роботу електричками, які приймає Київський вокзал.
Цікаві факти з історії будівництва вокзалу:
Для людей 19 ст., які використовували для перевезення товару коней та волів, чавунка з паротягами, яка увійшла в їх життя, було справжнім дивом, чимось незбагненним, що навіть лякало. Пропонуємо до вашої уваги уривок з легенди "Мисливці на мамутів у місцевості Протасів яр", який прочитає автор, письменник-краєзнавець Олександр Михайлик.
☝Для будівництва вокзалу вибрали долину річки Либідь.
☝Першу будівлю вокзалу побудували в 1867-1870 р.р. 2 березня 1870 р. на Київський вокзал прибув перший пасажирський потяг.
☝Архітектором Київського вокзалу був Іван-Фрідріх Вишневський
(фото не зберіглося).
☝В 1908 р. було побудовано "тимчасовий" барак, який виконував роль вокзалу…25 років, що було для Києва ганьбою.
☝Для побудови вокзалу було проведено архітектурний конкурс, на який було представлено більше 10 робіт.
☝Перемогла робота архітекторів Олександра Вербицького та Павла Альошина.
Архітектор Олександр Вербицький
Архітектор Павло Альошин
☝Будівництво вокзалу розпочалося з 1927 по 1932 роки. Зовнішній вигляд Центральний Київський вокзал з 1932 р. не змінився і досі, проте внутрішній інтер’єр зазнав значних змін.
Колишній інтер'єр вокзалу
Сучасний інтер'єр вокзалу
☝Київський вокзал складається з комплексу, до якого входять: Центральний вокзал (1932р.); Приміський вокзал (1955р.) з колонами та годинником, а з 1960 р. до нього прибудовано станцію метро «Вокзальна»; Південний вокзал (2001 р.), побудований за 175 днів (архітектор Сергій Юнаков).
Приміський вокзал (1955 р.)
Станція метро «Вокзальна» (1960 р.)
Південний вокзал (2001 р.)
Архітектор Сергій Юнаков
☝Церква Святого Георгія Побідоносця (2001 р.) біля Південного вокзалу (архітектор Роман Сивенький) увійшла до Книги Рекордів України, збудована за 72 дні!
Архітектор Роман Сивенький
Немає коментарів:
Дописати коментар